söndag 24 april 2011

Solhatt till sommaren

Har letat mönster på en solhatt till sonen. Hittade på ottobres hemsida  två olika gratismönster som jag kombinerade ihop för att få den hatten jag ville ha. Ena beskrivningen var på tyska så jag fick tänka lite själv hur jag skulle få ihop den vilket resulterade i att jag glömde brättet när jag sydde ihop hatten. Klippte såklart bort sömsmånen innan jag fattat att jag gjort fel... Fick sprätta och sy om. Resultatet blev att hatten blev lite för liten.


Vad jag upptäckte när jag sydde var att den är vändbar, jättebra att kunna välja!

Min modell vill verkligen inte ha den på sig, därav händerna på hatten hela tiden. Jag fick vara snabb med kameran!

Yttertyget kommer från fabric shack och inneryget från min mamma, tror IKEA från början.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar