söndag 25 december 2011

Väskan klar i sew along!

Trodde inte jag skulle bli klar med väskan innan jul, men det gick. Jag har inte gjort samma väska som de andra. Tog ett gratismönster på allpeoplequilt och tyger jag hade hemma. Blev inte perfekt färgmatchning men jag är supernöjd ändå. Det är min första väska jag någonsin sytt och det svåraste var att förstå instruktionerna som var på engelska.




Det har varit jättekul att sy och jag hade aldrig gjort detta om inte karinottilia hade dragit igång en sew along. Jag hoppas verkligen på en fortsättning på det här. 

6 kommentarer:

  1. Vilkenf fin väska du fått till! Den där varianten hade kanske varit bättre för mig, håller på att bli galen på dagkedjan på Sew along väskan...

    SvaraRadera
  2. Åh vilken fin väska. Tycker visst att du har fått till färgkombinationen, gillar den skarpt! Den ska du vara riktigt stolt över! Blir själv lite sugen på att testa den modellen! Stor klapp på axeln till dig för den snygga väskan!

    Det verkar inte vara så mycket specialsaker på den väskan, så den kanske skulle gå att få ihop utan att behöva beställa tillbehör från alla håll och kanter (om jag nöjer mig med att använda tyg från gömmorna här hemma vill säga...)

    SvaraRadera
  3. Tack båda :) Det är ingenting man behöver beställa hem för denna om man har tyg och nåt att få det stabilt med, det var en av anledningarna till att jag sydde denna väska :)

    SvaraRadera
  4. Tygmatchningen är ju underbar tycker jag! Så kul att förutom få lite sewalongkompisar också hitta nya bloggare!

    SvaraRadera
  5. Å så fin den blev,gillar modellen och tygvalet!

    SvaraRadera
  6. Den där blev ju kanonsnygg! Tänk att så många olika mönster passar så bra ihop. :) Rymlig också.

    SvaraRadera