lördag 22 januari 2011

Knivarna har kommit

Äntligen har jag fått mina knivar. Både dom som var inne på slipning och dom jag beställde. Men jag min KLANT hann inte ens sy en tröja innan jag körde över en nål igen och knivarna blev slöa på en gång. Lycka att jag då hade ett par till :)) Nu vågar jag inte lämna in dom på slipning igen, så min svärfar ska titta på dom. i alla fall blev det en tröja med ficka fram. Tyget och mudden kommer från MT och mönstet är från en Ottobre.
Överlag blev jag ganska missnöjd. Speciellt kantbanden hade jag svårt att få till. När jag sydde kanten nertill hade jag glömt lossa på trådspänningen och foten så det blev jätteknöligt. Så halsen blev lite bättre, men jag måste nog fnula lite mer på symaskinsinställningen där. Sen hade jag inget bra trådfärg till fickan så den blev lite mörk och syns alldeles för bra.
Det jag blev hyfsat nöjd med är att jag lyckades ganska bra att passa ihop bak och framstyckets ränder + fickans ränder. Sen satt den ganska bra på också. Nu ska jag bara sy de matchande byxorna som får bli röda med brun mudd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar