torsdag 19 maj 2011

Fyndat second hand

Igår var jag på besök hos min farmor och farfar i Östhammar. En liten stad vid kusten som är sååå mysig. Det var fint väder och vi var ute på promenad. Till min förtjusning gick vi förbi en second hand butik. Då kan jag inte låta bli att gå in såklart :)
Detta fick jag med mig ut

Tidningen var från 1976, då var jag bara ett år. Då kostade den 14,85 kr. Nu 5 kr.

Hittade även ett mönster till stickade pippitröjor. Kan inte alls sticka men för 2 kronor kunde jag inte låta bli. Funderar på att be min mamma lära mig sticka och virka.

Inuti tidningen. Har inte killen till vänster en OnePiece?! Hihi. Dock ser solhatten och ugglekudden jättefina ut så dom ska jag prova!

2 kommentarer:

  1. Jag och Lilly gick till den där affären i torsdags, hittade inga fler gardin tyger till dig men Thea fick en leksak :) Var lite kul att fynda faktiskt.

    SvaraRadera